Back In Bussines

Var ett tag sedan jag bloggade nu men har verkligen inte orkat bry mig så mkt men kanske ska börja ta tag i det igen. eller vad säger ni ? =)

Har hänt en hel del den sista tiden. Veckan som har vartit var ganska skön. Bärjade i måndags (så klart) med ett löppass på dryga 40 minuter, har aldrig varit så seg som efter det vill jag lova ^^ Sen var det iaf psykologi efter det, enda roliga på den lektionen var att karl typ somnade å kalle undrade om han skulle va med. Efter som han inte hörde ett ord blev jag å Chrizz tvugna att peta på han så han vaknade till lite.. Nära att han blev utslängd där.  Sen hade vi en rolig matte lektion som vanligt, undra om man kan få nog av dem ? (LITE ironisk bara) lunchen efter det var ju så klart ingen höjdare men det e den ju aldrig på skolan nu för tiden. Sen kom dagens helt klart tråkigaste lektion och förstörde. Vi hade nämligen 3(!) timmar biologi eftersom de som läser Fysik B ska ha prov så måste de gå över på en biologi lektion en vecka å då var vi tvugna att ha 2 lektioner i måndags bara för det...

Tisdagen började också den med träning fast denna gången var det ganska mkt roligare. Sanda Orientering hade nämligen skidmästerskap som vi skidåkare fick äran att kolla på. Eller kolla å kolla men vi var på samma ställe å åkte runt, runt, runt.. Etta i herrklassen blev (Joakim men efter som han inte går på sanda så räknas han inte) Ankan och i Tjejklassen vann Elli. Grattis till dem. =) Blev iaf ett ganska lugnt pass för oss med lite impulser och sen var vi tvugna att gå på ngn himla föreläsning eller vad man ska kalla det ^^ var iaf en massa info om de valbara kurserna man kunde välja till i 3:an, blir nog Webbdesign och Engelska C för min del. Filosofi verkar dock vara det drygaste ämnet i världshistorien, han som informerade om det verkade allmänt störd å predikade som en annan präst ^^^hade dött direkt på hans lektioner ;) Efter det var det iaf lunch igen å jag har för mig att det blev pizza men kommer inte ihåg riktigt :P tror vi hade typ matte och ngn annan lektion efter det, har noll koll men kanske var biologi eller ngt ^^

Onsdag hände det verkligen inte mycket, hade styrka på morgonen å sen skola igen så klart. Bara massa tråk i skolan å när den väl slutade bestämmde jag mig för att jag behövde plugga samhälls ekonomi i stället för at träna så jag gick hem å satte mej med det i en timme innan jag somnade ^^ haha

Torsdagen började med träning även den sp klart och då var det ju skate distans igen så ävven det blev ett lugnt pass på dryga 1.5h.  i slutet av träningen tröttnade vi dock på att köra runt runt runt igen så då kom malin med den goda iden att vi skulle leka lite så jag, pernilla å malin bildade lag å utmanade Laago, Elna å Elli på stafett, Emma fick vara dommare eftersom hon inte vill anstränga sig pga förkylning. Tiull slut fick vi i alla fall se oss besegrade två gånger i rad tyvärr.. men men livet är inte lätt alltid. Bara att bryta ihop och komma igen liksom ^^ Var dock inte så lätt med tanke på att man visste att man hade 3 låånga trååkiga lektioner i samma klassrum hela eftermiddagen mellan typ halv 1 å 4 :S men innan det kunnde man ju gå hem och sova en stund iaf eftersom jag inte läser Fysik B =)  Eftersom karl inte var i skollan denna dagen så tog jag initiativet att åka ner till centrum å ta ut lite pengar så jag kunde ta en kebab pizza när jag blev hungrig sen framåt kvällen..  annars hände inte så mkt denna dagen heller :S

Fredagen hade vi ju som sagt prov i samhälls ekonomi då men innan det hade vi en ganska bra kemi lektion. Känndes iaf som om jag fattade det vi gick igenom för en gångs skull =)  Hade dock ett lite mindre fel på läxförhöret som förstörde lite för mig men det är sånt man får ta ^^ efter det var det matte lektion igen där jag inte gjorde någonting förutom att kolla på när Anja Pärsson körde ut direkt och så gjorde även Frida Hansdotter... sämst tyckte jag.. Annars lyssnade jag på musik med å snodde Gustavs Samhälls bok så jag kunde panikplugga lite i sista minuten.. Under lunchen träffade jag David å kompani i matsalen så jag diskuterade lite med han om lägret vi ska ha efter lovet. Vi skulle tydligen till älvdalen å åkte på onsdag har jag för mig. har nämligen inte fått ngn information om det å det var ju lite dåligt tyckte jag men enligt david skulle vi få det på måndag v.8 :S lite sent eller vadå ? ^^ Sen var det ju iaf dags för det fruktade Provet då så klart. Gick väl så där å får se om man klarar G gränsen men det hoppas man ju så klart. Sista uppgiften var ju typ att man skulle argumentera med ekonomiska synpunkter om vi skulle ha euro i sverige eller inte ... Jag skrev typ: Ja det ska vi för då kan man handla lättare med andra länder i europa... Tror inte att det lilla räckte till att få alla 10 poäng som man kunde skrapa ihop på den uppgiften men Whatevah liksom ^^ Efter skolan gjorde jag lite mat hemma i lägenheten iaf så jag fick lite mat i mig innan jag åkte hem till lilla Landsbro.  Åkte iaf tåg med elli hem å trodde man skulle missa tåget till vetlanda eftersom det första var några minuter för sent men visade sig vara ganska lugnt när vi väl kom till nässjö iaf :P När jag kom till vetlanda kom mamma å hämtade mig iaf å sen när jag kom hem slängde jag i stort sätt hela väskan i tvätten å satte mig å spelade Buzz: Music Quiz med min lille bror, sjukt roligt spel även om han vann hela tiden på ren tur :P man kan ju typ inte en enda fråga ^^ sen blev det iaf mat en gång till  för ett tag sedan tyckte frida att det var dags att uppdatera min blogg så då gjorde jag det :P hehe Nu ska jag ut å valla skidorna snart för ska ju köra tävling i helgen här nu, Dm i nybro, lördag blir det en mil skate å på söndag blir det två mil klassiskt  :P blir väl ganska roligt får vi hoppas även om det innebär 10 varv på söndagen :S kommer typ bli helt snurrig ä köra av banan (igen) =)

Nu ska jag kila.. PussHej

Kommentarer
Postat av: Frida

ja du, det blev ganska långt. har läst ALLT nu, haha. mycket intressant. fan vad kul det var när karl typ somnade på lektionen ^^ underbart!!



panikplugg är livet asså <3

2009-02-07 @ 11:52:54
URL: http://friidagustavsson.blogg.se/
Postat av: Micke

var de en äldra gubbe med typ kavaj?

2009-02-07 @ 22:18:31
URL: http://mikejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0