Snö =)

Helgen har i stort sett bestått av DM-tävlingarna som var i Nybro så har knappt varit  hemma och hunnit blogga. Första tävlingen i lördags gick sjukt segt eftersom det var typ brun snö, dvs väldigt skitigt. Men tog mig iaf i mål på den tävlingen och vann. Söndagens tävling gick dock helt åt *piiiip* så den ska vi inte tala om. Det enda positiva med Söndagen var ju att man fick käka på Donken =) mumms ^^

Måndagen hände det verkligen inte mycket här i Landsbro vill jag lova, vaknade vid kl halv 11 å åt lite frukost. Sen var det meningen att jag å Tom skulle bygga ngn slags skidskytte sak som man kunde skjuta på men det blev tillslut bara en massa järnpinnar som låg i en hög. Efter lunch när vi hade pratat lite med  våran far om saken kom vi fram till att Tom kunnde bygga en tavla av trä så kunde jag skruva lite på gokarten men innan det skulle vi ner till affären å handla lite saker till Semlorna som mamma gjorde =) När vi kom tillbaka var det bara till att börja skruva då och efter lite slit å släng så var det klart, motorn var bortplockad och tavlan var fördig byggd, tog ett par timmar och blev precis klar tills det var dags för träning =)
Träningen bestod av 1.5h klassisk distans. Som ur var gick det väääldigt lätt i småland så klart finaste spår eftersom man var van vid nybros tröga skitspår.... Efter träningen bar det av hem igen å käka lite, plugga lite matte och vinna över Tom i Buzz för första gången (Stolt) ^^

Måste även tilllägga att mellan söndan å lördagen kom det lite drygt 15 cm natursnö här nere i Landsbro med så nu har jag varit å kört skoter runt runt på landsbros banor och packat å lagt nya spår med så klaga inte om ni åker dit ;)

Idag har jag gjort lite allt möjligt, bland annat har jag ju då packat om spåren så vi skulle kunna köra skate intervallerna framåt kvällen eftersom det kommit lite till nysnö =) Sen har jag även hunnit med att åka ner på sågverket å kapa bort lite järnbitar som vi ska ha när vi ska bygga våran nya spårkälke med typ motor å skit på ^^ haha eller e ju inte vi som bygger den men vi har ju fixat lite material till den iaf :P sen har jag väl inte hunnit med mycket mer än träningen som var sjukt jobbig idag så tyckte jag hade förtjänat att basta en liten stund efter  =) Sagt och gjort å nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar, tror det blir hamburgare idag =) finfint ;) Sen måste man ju tyvärr plugga lite matte med, vill ju inte görna få 3 poäng på nästa matte prov med ^^

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Grattis!... minst 4 poäng nästa gång eller? :P

2009-02-10 @ 21:36:51
URL: http://pernillapetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0